Jeśli czytasz ten artykuł prawdopodobnie jesteś świadomy jak ważne jest zbudowanie długotrwałej relacji biznesowej z kontrahentem, a nie tylko jednorazowy zakup.
Oczywiście, w niektórych branżach ze względu na specyfikę, klienci faktycznie kupują jednorazowo dany produkt lub usługę. Jednak budowanie zaufania jest tu równie istotne jak w przypadku klientów powracających. Dlaczego?
Klient, którego zaufanie już zdobyłeś chętniej dokupi uzupełniające elementy twojej oferty niż u twojej konkurencji.
Po drugie, zadowolony klient, może polecać Ciebie i Twoją firmę kolejnym osobom.
W przeciwnym razie, brak zaufania skutkuje nie tylko utratą „pojedynczej transakcji”, ale wszystkich potencjalnych przyszłych zakupów tego klienta oraz innych osób, którym mógłby nas zarekomendować.

 

No dobrze, ale jak budować relacje z klientami?

Przede wszystkim przeorientuj się na klienta – spróbuj spojrzeć na sytuację jego oczami. Do czego potrzebne jest mu to co proponujesz? Jaki jego problem jesteś w stanie rozwiązać i jaką wniesiesz korzyść swoją propozycją?
Jeśli twój rozmówca odczuje, że rozumiesz jego problem i faktycznie zależy Ci na jego rozwiązaniu. Wtedy chętniej Ci zaufa i będzie kontynuował z Tobą rozmowy, a w konsekwencji dołączy do grona twoich stałych klientów.

 

Trzy proste kroki, jak zdobyć zaufanie klienta by zbudować długofalową współpracę.

  1. Wysłuchaj uważnie, co klient ma do powiedzenia.
  2. Okaż zrozumienie, parafrazuj jego zdania.
  3. Na koniec konwersacji podsumuj, jakie są aktualne ustalenia i jakie będą dalsze kroki po twojej stronie lub twojego rozmówcy.

 

Jak nie zepsuć zaufania?

ekran planu dnia w systemie CRM VisionJeżeli już nawiązałeś współpracę z danym kontrahentem, zapewne chciałbyś żeby do Ciebie wracał i polecał kolejnych klientów:
– dotrzymuj obietnic i umówionych warunków współpracy,
– nie zapominaj o umówionych terminach, sprawach,
– zapewnij bezbłędną obsługę, świetną jakość oraz rozwiązuj natychmiastowo wszelkie problemy klienta – nie pozwól żeby zakończył jakąkolwiek rozmowę z poczuciem, że nawet nie próbowałeś mu pomóc,

Jeżeli zdarza Ci się zapominać o tym co obiecałeś, lub po prostu nie orientujesz się jakie są ustalenia z klientem, wdróż profesjonalne narzędzia, które pomogą Ci zbudować zaufanie w oczach klientów.

Przykładem takiego narzędzia może być system CRM Vision, w którym zapiszesz wszelkie ustalenia z klientem i szybko sprawdzić niezbędne informacje. Dodatkowo system powiadomi Cię o zadaniu do wykonania, dzięki czemu nie zapomnisz o ważnym telefonie lub spotkaniu, co na pewno doceni twój klient.

Przetestuj bezpłatnie przez miesiąc CRM Vision