follow upPlanując kampanie telefoniczną (tzw. cold calling) lub mailową (mailing) prawdopodobnie przygotowujesz dopieszczony scenariusz rozmowy czy doskonały szablon wiadomości oraz ćwiczysz rozmowy przed lustrem lub w gronie kolegów. Więcej na ten temat > Skuteczna Sprzedaż – Cold calling – co zawsze działa? 

Ale czy wykorzystujesz cały potencjał kontaktu na zimno, ponawiając komunikat skierowany do potencjalnego klienta?

 

Nigdy nie zapominaj o ponawianiu kontaktu!

Jeśli nawiązujesz kontakty na zimno lub prowadzisz negocjacje z klientami nie zapominaj nigdy, żeby kontynuować wątek aż do kwalifikacji sprawy do kolejnego etapu lub jej zamknięcia. Nie urywaj rozpoczętych kontaktów pod pretekstem braku czasu, czy z powodu zapominania. Jeśli klient zaciekawił się twoją ofertą, nie marnuj swojej szansy.

Jeśli zapominasz o oddzwonieniu lub wysłania maila do klienta zacznij korzystać z intuicyjnych narzędzi, które same przypomną Ci o zadaniu do wykonania.
CRM Vision to proste i skuteczne narzędzie, które ułatwi Tobie zapanowanie nad harmonogramem zadań – nie musisz niczego pamiętać, CRM Vision wyśle Ci przypomnienie o planowanym działaniu. Jeśli chcesz, aby twój klient również nie zapomniał o umówionym spotkaniu z Tobą, możesz wysłać do niego z systemu automatycznego SMSa przypominającego.

 

Przetestuj bezpłatnie CRM Vision

 

Czym jest follow-up?

Follow-up (ang. Powtarzanie, kontynuacja), to nic innego jak ponowienie kontaktu. Follow-up może mieć formę zarówno telefoniczną czy mailową. Celem follow-upu jest podtrzymanie komunikacji z klientem i przypominanie o sprawie.

 

Dlaczego tak ważne jest wykonywanie follow-up’u?

Przede wszystkim jeśli do tej pory kontaktowałeś się z klientem tylko na zimno, praktycznie nie przedstawiłeś mu jeszcze swojej oferty (a przynajmniej nie powinieneś był tego robić podczas pierwszego kontaktu) i wypadałoby zakwalifikować dalej w „lejku sprzedaży” ten kontakt.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej czym jest lejek sprzedaży i jak powinien on wyglądać przeczytaj nasz artykuł > Dobre praktyki – Jak utrzymać zdrowy lejek sprzedaży
Może się zdarzyć, że twój potencjalny (lub aktualny) klient zwyczajnie zapomniał, że umawiał się z Tobą. Również mogło nagle przydarzyć się coś niespodziewanego w jego życiu lub pracy, co wybiło go z rytmu i sam potrzebuje teraz przypomnienia.
Niewykluczone też, że podczas wcześniej prowadzonych rozmów, lekko wzbudziłeś jego zainteresowanie swoją propozycją, ale nie wystarczająco na tyle, żeby sam zechciał odezwać się w tej sprawie i podjąć jakiekolwiek kroki. Jeśli zależy Ci na podtrzymaniu zainteresowania klienta i zmotywowania go do podjęcia decyzji, musisz sam się o to postarać.

 

Podsumowanie:

Nigdy nie zapominaj o follow-up’owaniu kontrahentów, aby nie utracić szansy sprzedażowej:
– jeżeli umawiałeś się na działanie z klientem (także po jego stronie) zaplanuj ponowienie kontaktu
– zadbaj o kwalifikowanie potencjalnego klienta do kolejnych etapów sprzedaży
wdróż narzędzia, które przypomną Ci o planowanym kontakcie: Przetestuj bezpłatnie CRM Vision