Definicja lejka sprzedaży
Lejek sprzedaży (ang. Pipeline) oznacza proces sprzedaży na różnych etapach zaawansowania w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Jak wygląda prawidłowa budowa lejka?
Na lejek sprzedaży patrzymy od góry do dołu – gdzie góra (najszersza jego część) symbolizuje początkową fazę sprzedaży, kolejne etapy są widoczne poniżej. Na samym dole lejka, w najwęższej jego części znajdują się procesy na ukończeniu. Im bliżej finalizacji sprzedaży, tym mniej pozostających procesów na danym poziomie.
Przykładowy lejek w CRM Vision, wskazujący ilość klientów na różnych etapach sprzedaży:
3 kroki na utrzymanie prawidłowego lejka sprzedaży
- Regularne zasilanie lejka nowymi potencjalnymi klientami (tzw. Lead) – czyli pozyskiwanie kontaktów
- Kwalifikowanie trwających rozmów do kolejnych poziomów lejka, lub kończenie nieudanych spraw i eliminowanie ich z lejka sprzedażowego
- Systematyczna kontrola ilości spraw na każdym etapie
W praktyce
Sprawdź jak wygląda zarządzanie procesem sprzedaży przy użyciu lejka sprzedażowego w CRM Vision:
Utwórz własny, personalizowany lejek sprzedaży w CRM Vision
Testuj bezpłatnie przez 30 dni!