lejek sprzedaży

Definicja lejka sprzedaży

Lejek sprzedaży (ang. Pipeline) oznacza proces sprzedaży na różnych etapach zaawansowania w ujęciu ilościowym lub wartościowym.

 

Jak wygląda prawidłowa budowa lejka?

Na lejek sprzedaży patrzymy od góry do dołu – gdzie góra (najszersza jego część) symbolizuje początkową fazę sprzedaży, kolejne etapy są widoczne poniżej. Na samym dole lejka, w najwęższej jego części znajdują się procesy na ukończeniu. Im bliżej finalizacji sprzedaży, tym mniej pozostających procesów na danym poziomie.

Przykładowy lejek w CRM Vision, wskazujący ilość klientów na różnych etapach sprzedaży:

lejek sprzedaży

 

3 kroki na utrzymanie prawidłowego lejka sprzedaży

  1. Regularne zasilanie lejka nowymi potencjalnymi klientami (tzw. Lead) – czyli pozyskiwanie kontaktów
  2. Kwalifikowanie trwających rozmów do kolejnych poziomów lejka, lub kończenie nieudanych spraw i eliminowanie ich z lejka sprzedażowego
  3. Systematyczna kontrola ilości spraw na każdym etapie

 

W praktyce

Sprawdź jak wygląda zarządzanie procesem sprzedaży przy użyciu lejka sprzedażowego w CRM Vision:

 

Utwórz własny, personalizowany lejek sprzedaży w CRM Vision  

Testuj bezpłatnie przez 30 dni!