Jaki CRM dla agencji nieruchomości? Porady czym się kierować przy wyborze narzędzia.

 

Jesteś początkującym agentem nieruchomości? A może Twoja firma radzi sobie tak świetnie, że otwierasz kolejny oddział? Wszystkie spotkania, kontakty i opisy nieruchomości wpisujesz do kalendarza? Jak zapanować nad wszystkimi powierzonymi nieruchomościami i planować spotkania z potencjalnymi nabywcami? W tym artykule opowiemy jak wybrać program dla CRM dla biur nieruchomości.

Spis treści:

Agent nieruchomości. Jak wygląda jego praca?

Agenci i biura nieruchomości często spotykają się z wieloma wyzwaniami w swojej pracy. Oto przykładowe wyzwania i obowiązki agentów nieruchomości obrazujące na czym polega ich praca:

  1. Konkurencja na rynku biur nieruchomości: Rynkowy wyścig jest bardzo zacięty, co oznacza, że agent musi być na bieżąco z nowościami i innowacjami, a także doskonale znać potrzeby klientów, aby utrzymać swoją pozycję na rynku.
  2. Zarządzanie klientami : Klienci biur nieruchomości są bardzo wymagający i trudni w obsłudze. Aby być dobrym agentem nie można nie uwzględniać potrzeb klientów przy doborze oferty nieruchomości. Każda wpadka podczas handlu nieruchomościami może być stresująca dla pośrednika.
  3. Niestabilny rynek: Rynek nieruchomości zależny od wielu czynników gospodarczych może stać niestabilny, zwłaszcza jeśli te będą zmieniały się jak w kalejdoskopie. Trudno jest więc przewidzieć, jak będzie się rozwijać w przyszłości.
  4. Zmiany prawne: Zmiany w prawie nieruchomości mogą być trudne do zrozumienia i wdrożenia, co może stanowić wyzwanie dla agentów nieruchomości i całych biur.
  5. Negocjacje i sprzedaż nieruchomości: Przedstawianie klientom oferty, negocjacje cenowe i warunków transakcji są częścią codziennej pracy agenta jak i pracy biura nieruchomości, a ich nieudane zakończenie może być frustrujące.
  6. Rozmowa agenta nieruchomości z klientem: Pozyskanie nowych potencjalnych klientów i utrzymanie stałych relacji z obecnymi klientami jest kluczowe dla sukcesu każdego agenta nieruchomości.
  7. Nowe technologie: Technologia odgrywa coraz większą rolę w branży nieruchomości, co oznacza, że agent musi być na bieżąco z najnowszymi narzędziami i aplikacjami, aby utrzymać swoją konkurencyjność. Wdrożenie systemu CRM dedykowane dla biur nieruchomości wspiera kluczowe działania branży nieruchomości takie jak zarządzanie sprzedażą dostępnych lokali i zarządzanie transakcjami czy też pomoc przy prezentacji oferty.

Dedykowane systemy CRM do zarządzania pracą agenta. Korzyści z wdrożenia oprogramowania CRM w biurze nieruchomości

W obecnych czasach ostatni punkt jest kluczowy, bo jest podstawą, aby łatwiej i skuteczniej stawić czoło pozostałym wyzwaniom w pracy pośrednika nieruchomości.

Nowoczesne systemy CRM (np. CRM Vision) pozwolą agentom i pośrednikom nieruchomości być bardziej konkurencyjnymi, przede wszystkim dzięki zwiększeniu jakości obsługi klienta. Lepsza jakość obsługi, to zadowoleni klienci, którzy polecą agenta swoim znajomym.

Funkcjonalności systemu CRM dla biur i agentów nieruchomości – Do czego służy branżowy system CRM ?

Oprogramowanie CRM stworzone z myślą o zarządzaniu nieruchomościami ma na celu ułatwienie handlu nieruchomościami. Dla agencji i biur nieruchomości korzystających ze specjalizowanych systemów CRM (lub ogólnego zarządzania) projektuje się przydatne funkcjonalności dedykowane CRM m.in. graficznego lejka sprzedaży, zarządzanie ofertami biura nieruchomości, systemu wymiany ofert czy gromadzenia wszystkich informacji potrzebnych do prezentacji nieruchomości na jednej karcie. Zbierając w systemie CRM Vision informacje o klientach możemy przed spotkaniem przygotować się do rozmowy z wymagającym klientem. Co więcej na pewno agent zostanie doceniony przez potencjalnego klienta, jeśli będzie pamiętał ustalenia z poprzedniego spotkania. Proces obsługi klienta, kwalifikowanie szans sprzedaży czy po prostu praca biura sprzedaży zostaną po prostu ułatwione dzięki oprogramowaniu CRM.

CRM Vision lejek sprzedaży

Zapewne wiesz, że dynamika rynku nieruchomości jest zmienna. Aby zapewnić firmie płynność operacyjną i finansową, a sobie komfort psychiczny, zastanów się co możesz zrobić, aby zamortyzować ewentualne efekty zapaści na rynku nieruchomości. Zacznij od planowania w systemie CRM odpowiednich kroków, tak aby być gotowym na ewentualny kryzys.

Czy CRM Vision jest najlepszym oprogramowaniem CRM w branży biur nieruchomości?

Branżowy system CRM powinien uwzględniać najważniejsze potrzeby związane z pracą w obrocie nieruchomościami . Aby nie było niespodzianek po wdrożeniu systemu CRM – najlepiej jest przeprowadzić testy i wybrać najlepszy CRM według naszego uznania. CRM Vision to stworzony w Polsce system CRM, który jest osadzony w polskich realiach i dostosowany do polskiego prawodawstwa. W CRM Vision możesz łatwo zarządzać bazą klientów oraz bazą ofert nieruchomości czy grupować działania i usługi biura nieruchomości. W oprogramowaniu CRM Vision możesz również przechowywać pliki – zdjęcia nieruchomości, oferty, dokumenty. Mogą one dotyczyć konkretnej nieruchomości, ale możesz też mieć je pod ręką, gdy będziesz się posiłkować nimi np. przy podpisywaniu umów.

Wszystkie oferty, które wyślesz do potencjalnego nabywcy będziesz miał w jednym miejscu, co znacznie ułatwi etap negocjacji z klientem.

Jaki najlepszy CRM w branży nieruchomości? Jak wybrać najlepiej dla firmy?

Kompleksowy system CRM do zarządzania biurem nieruchomości – monitorowanie pracy biura sprzedaży w jednym narzędziu

CRM z listą nieruchomości na sprzedaż

Rozwiązanie CRM Vision można użyć do zarządzania potencjalnymi klientami i budowania bazy danych klientów. Proces sprzedaży nieruchomości będzie pod kontrolą agencji nieruchomości. Lokal można zapisać w systemie CRM w module projektowym wraz z adresem i opisem nieruchomości. Z nieruchomością można powiązać klienta, który chce ją sprzedać, a także zainteresowane lokalem osoby lub firmy.

Lista nieruchomości jako lista projektów w CRM Vision

Cała dokumentacja dotycząca nieruchomości, np. zdjęcia czy umowy, będzie skupiona na jednej karcie.

W karcie nieruchomości zaplanujesz również spotkania z potencjalnymi nabywcami. Po spotkaniu możesz wpisać notatkę, tak abyś pamiętał, który z odwiedzających wykazywał największe zainteresowanie lokalem.

System CRM jest niezbędnym narzędziem dla skutecznego agenta nieruchomości. Dlatego, jeśli jeszcze nie wdrożyłeś żadnego CRM dla biur nieruchomości koniecznie przetestuj rozwiązania dostępne na rynku.

Szukasz skutecznego systemu CRM ? Co wybrać – gotowe rozwiązanie czy stworzenie systemu CRM dedykowanego dla mojego biura nieruchomości?

Na rynku oprogramowania CRM są zarówno dostępne gotowe rozwiązania – zazwyczaj w formie abonamentowej SaaS (z ang. Software as A service czyli „software jako usługa”) lub rozwiązania indywidualne, szyte na miarę.

Zaletą gotowych rozwiązań jest fakt, że wdrożenie CRM jest szybkie i bardzo proste. Instancję systemu CRM dla swojej firmy możesz aktywować praktycznie od ręki. Po prostu zgłaszasz się przez formularz kontaktowy i swój CRM możesz uruchomić natychmiast po otrzymaniu danych do logowania – i gotowe. Od razu możesz rozpocząć pracę z wykorzystaniem narzędzi CRM . CRM Vision jest nie tylko stosunkowo łatwy do wdrożenia, ale również dysponuje szeregiem funkcjonalności. Funkcjonalności te można dostosować indywidualnie pod kątem handlu nieruchomościami.

Niezaprzeczalnym faktem jest również że gotowy system CRM będzie dużo tańszy niż autorski. System CRM stworzony od podstaw pod zamówienie dla konkretnej firmy zazwyczaj jest droższy.

Z drugiej strony, zaawansowane autorskie systemy CRM integrowane mogą być ze stroną internetową biura lub bazą ogłoszeń. Także z ofertami nieruchomości publikowanych na zewnętrznych portalach ogłoszeniowych (eksport ogłoszeń). Cena takich rozwiązań dedykowanych może być odpowiednio wyższa. Przygotowanie i korzystanie z takich narzędzi i czas ich wdrożenia może wynosić nawet więcej niż 12 miesięcy.

Tak czy inaczej wszystkie programy CRM dla branży nieruchomości pozwalać powinny na monitorowanie systemu CRM przez przełożonego tzn. że oprogramowanie CRM ma umożliwić organizację pracy agencji nieruchomości, analizę raportów i pracę podwładnych, zarządzanie w CRM bazą nieruchomości i klientów. Dodatkowe pożądane funkcjonalności to efektywne wyszukiwanie nieruchomości, wygodne zarządzanie bazą ofert czy szybki eksport ofert nieruchomości. Wybór odpowiedniego narzędzia CRM przeniesie klienta obsługę na wyższy poziom w twoim biurze. To przełoży się na zadowolenie każdej ze stron transakcji czego wyrazem będzie polecanie twoich usług.

Jak przetestować CRM Vision?

Chcesz sprawdzić jak CRM Vision wpłynie na usprawnienie pracy w Twoim biurze nieruchomości?

Oferujemy 30 dniowe bezpłatne testy dla Ciebie i twojej firmy oraz wsparcie naszych konsultantów.

crm vision

Testuj bezpłatnie przez miesiąc

 

Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnych testów systemu. Bez zobowiązań.

Jeszcze się wahasz? Sprawdź nasze opinie