logoladowarkiinfoCzas przedstawić kolejnego partnera w ramach cyklu “7 pytań do…”. Tym razem o zarządzaniu biznesem rozmawiamy z Arturem Tołpą. Jego firma zajmuje się sprzedażą produktów i maszyn dla firm i rolników, takich jak ładowarki przegubowe, ładowarki teleskopowe, mini ciągniki czy osprzęt maszyn.

Sandra Jeżewska, CRM Vision: Na czym polega działalność firmy

Artur Tołpa, DB Doradztwo Biznesowe: Zajmujemy się sprzedażą produktów i maszyn w dobrej cenie i jakości. Działalność głównie polega na kontaktach z klientami, dla których możemy przygotować odpowiednią ofertę dopasowaną do potrzeb.

Czy Wasza branża zmienia się dzięki nowym technologiom? W jaki sposób?

Tak, zmieniają się sposoby i kanały kontaktów z klientem. Kontakt bezpośredni został wzbogacony o kontakt poprzez inne kanały: telemarketing, reklama poprzez  portale społecznościowe, stronę www, portale ogłoszeniowe i YouTube.

Jak Wasza firma przetrwała okres pandemii? Czy w okresie pandemii podjął Pan jakieś działania, które pozwoliły Panu przetrwać na rynku? Jeśli tak, to jakie?

Koronawirus spowodował wzmocnienie relacji z klientem poprzez kontakt telefoniczny i mailowy.

To był czas na sprawdzenie pracy zdalnej samej w sobie. Każdy o niej słyszał, niewielu wdrażało w życie. Covid-19 przyspieszył ten proces zmian. Ponadto testowaliśmy narzędzia do efektywnej komunikacji z klientem bez spotkań twarzą w twarz.

 

Jak pracowali Państwo przed zakupem CRMu? I dlaczego zdecydowali się Państwo na wdrożenie tego typu systemu?

Baza danych w Excelu była podstawą naszych działań. Naszym celem było dokładniejsze zarządzanie kontaktami z klientem oraz automatyzacja pracy. Stąd decyzja o zakupie systemu CRM.

Jak CRM ułatwił Wam dzień pracy? W czym pomógł?

CRM jest dla nas niezastąpionym narzędziem pracy.

Nie wyobrażam sobie pracy bez CRM-u. System bardzo ułatwia pracę i kontakty z klientami.  Korzystanie z kalendarza, szablonów maili, ofert w znaczący sposób poprawia jakość pracy i oszczędza czas.

Jaką radę dałby Pan osobie, która stoi przed wyborem systemu CRM? Na co zwrócić uwagę?

Nie zastanawiać się ani sekundy. Skorzystać z oferty i przetestować CRM, który można ustawić według swoich indywidualnych potrzeb.

Jedna wskazówka dla otwierających firmę – jaka by to była?

Na pierwszym miejscu zawsze jest dobra relacja z klientem. Kompleksowa obsługa klienta z wykorzystaniem internetu, telefonu i CRM-u.

Więcej informacji o firmie można przeczytać na  www.ladowarki.info.pl oraz www.osprzet.info.pl