Określenie – prosty CRM – często stosowane jest podczas procesu wyboru programu wspomagającego codzienną pracę firmy. Jest to tak popularne, że na rynku można spotkać mnóstwo „prostych” w opisie programów dla firm, pomimo że zawierają bardzo dużo funkcji. Prosty w zdecydowanej większości przypadków oznacza nieskomplikowany w obsłudze, ale mimo wszystko zawierający wiele potrzebnych funkcji. Przedsiębiorstwa z jednej strony mają różną charakterystykę działania, z drugiej w przeważającej mierze ich procesy wewnętrzne są do siebie podobne. Dlatego dostępnych jest wiele rozwiązań wspierających te procesy, ale w bardzo różnorodny sposób i w różnym zakresie.

 

Jak dobrać system CRM?

Jak dobrać system CRM aby był jednocześnie łatwy w użytkowaniu i kompleksowy w budowie? Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze programu CRM? Jak są ważne aspekty wyboru CRMa? Prowadząc rozeznanie pomiędzy różnymi rozwiązaniami należy zwrócić uwagę na cztery aspekty:

  1. Baza klientów i kontrahentów – Podstawą aplikacji CRM jest możliwość kategoryzowania, grupowania, tworzenia opisów na różnym poziomie szczegółowości i zapisywania istotnych zdarzeń u klienta wraz z załączaniem plików. Zwróćmy uwagę na możliwość hurtowego dodawania, edycji i filtrowania wpisów. Przy codziennej pracy docenimy np. masową zmianie statusu, czy możliwość szybkiego wyszukiwania po datach, która pozwoli zaoszczędzić nasz czas.
  2. Lista zadań do zrobienia – Codzienna praca wymaga dobrej organizacji. Posiadając szczegółowy opis co, jak, kiedy i dla kogo należy wykonać, nigdy o niczym nie zapomnimy oraz nic nie zostanie przeoczone. Dobrze zorganizowana lista, z możliwością dodawania notatek, upraszcza pracę i pozwala ze spokojem ją zakończyć. W końcu jeśli wszystko zapisaliśmy, to nigdy nic nam nie umknie i nie musimy się już tym martwić po pracy… Wartością dodaną będzie również zadowolenie klientów i polecenia do kolejnych firm i zainteresowanych.
  3. Wersja mobilna lub możliwość korzystania na różnych urządzeniach – Urządzenia przenośne pozwalają pracować zarówno z biura jak i w terenie. Nawet nie mając dostępu do komputera możemy szybko dyktować notatki, zweryfikować dokąd należy jeszcze pojechać, „na cito” odczytać informacje o kliencie lub wykonać telefon.
  4. Dodatkowe funkcje niezbędne „stricte” w naszej działalności – W zależności od naszych niezbędnikiem w naszej pracy może być np. kalendarz pozwalający na kontrolowanie zadań na dłuższej przestrzeni czasu lub integracja z pocztą, aby móc szybko wysyłać maile do klientów. Czasem jest to coś więcej, jak możliwość tworzenia i nadzorowania projektów czy zamówień. Wszystko to będziemy mieli dostępne z jednego miejsca.

 

A może testy?

W rzeczywistości określenie „prosty CRM” dla każdego oznacza coś zupełnie innego, w zależności od rodzaju i zakresu prowadzonej działalności. Jeśli którykolwiek z powyższych punktów pasuje do Twoich potrzeb, odnajdujesz w nich swoją codzienną pracę  i chcesz dowiedzieć się więcej, możesz do nas zadzwonić +48 58 690 41 50, napisać wprost ze strony lub od razu poniżej zapisać się na bezpłatne testy:

 

Chcę testować bezpłatnie 30 dni bez zobowiązań!