Wysyłając kilku przelewów kosztowych na raz zamiast jednego można zaoszczedzić wiele czasu.

 

W poprzednim artykule rozpoczęliśmy omawianie tematu nadzoru nad płatnościami od klientów. Tym wpisem kontynuujemy kwestie integracji konta bankowego tym razem odnosząc się do kontroli płatności w przypadku faktur kosztowych. W systemie CRM Vision z modułem FINANSE dostępna jest funkcja pozwalająca na częściową lub całkowitą automatyzację procesu.

Ręcznie, a może automatycznie

Wysyłanie kontrahentom płatności za towary i usługi zajmuje więcej czasu niż odbieranie przelewów. Zdarza się, iż o jakiejś fakturze zapomnimy. Wysyłka pojedynczych kwot w miesiącu, w małej skali, nie nastręcza wielu problemów i może być wykonana sprawnie i szybko. Problem pojawia się, jeśli firma posiada wiele kosztów lub są regularne i muszą być uiszczane z określoną częstotliwością. W takiej sytuacji można wykonywać codziennie lub co kilka dni, ręcznie wszystkie przelewy, zależnie od ich ilości oraz terminów. Jednocześnie automatyzacja pracy stanowczo upraszcza nadzór i pozwala przedsiębiorcy zająć się tymi sprawami, których pochodną będzie praca „nad firmą”, a nie bezpośrednio w niej.

Uniwersalny format

Automatyzacja obsługi płatności może polegać na prostym, a zarazem bardzo wygodnym generowaniu jednego pliku zawierającego wszystkie koniecznie do wykonania przelewy z danego okresu. Jest to plik w standardzie przyjętym przez wszystkie banki. ELIXIR, czyli system rozliczeniowy Krajowej Izby Rozliczeniowej – KIR,  pozwala na wykonywanie operacji pomiędzy bankami, operatorami płatności i innymi instytucjami płatniczymi.

Integracja systemu CRM Vision z systemem rozliczeniowym ELIXIR.

 

Tworzenie paczki przelewów

W CRM Vision można wygenerować plik, który następnie wgrywamy na odpowiednim ekranie po zalogowaniu do internetowego konta bankowego. Niezależnie od banku w jakim posiadamy konto, dostępne są różne formaty pliku. Po wgraniu pliku na naszym koncie bankowym przelewy zostaną wykonane automatycznie jeden po drugim, a na liście faktur program może oznaczyć je jako opłacone.

Utworzenie paczki przelewów pozwala na opłacenie wielu faktur jednocześnie.

Zgodność przelewów wychodzących z wymogami prawa

Wysyłając przelewy hurtowo nie należy zapominać o konieczności weryfikacji kont bankowych kontrahentów zgodnie z tzw. Białą Listą Ministerstwa Finansów. Dodatkowo  w przypadku przelewów powyżej 15000 zł netto dla określonych grup towarów w jednym miesiącu niezbędne jest stosowanie tzw. split payment. Oba elementy dotyczą zarówno przelewów realizowanych pojedynczo jak i ich hurtowego wysyłania. Pola do „odhaczenia” dostępne są z poziomu panelu w odpowiednim miejscu.

 

dla zaznaczonych

Artykuł okazał się interesujący? Zapraszamy do kontaktu, zarówno telefonicznie – +48586904150 jak i do wypełnienia formularza widocznego poniżej. Chętnie udzielimy odpowiedzi na wszelkie pytania związane z tematem systematyzowania i upraszczania pracy w firmie.

 

Dzwonię, chcę porozmawiać teraz