Wśród klientów indywidualnych szeroko rozpowszechniły się nowoczesne formy płatności t.j. BLIK, przelew na telefon, czy internetowo przez operatorów integrujących płatności. Większość firm pozostaje jednak przy „tradycyjnych” przelewach z uwagi na uwarunkowania prawne i procedury księgowania operacji. Jednak również wysyłanie i otrzymywanie przelewów może zostać zautomatyzowane. Pozwoli to nam na zaoszczędzenie czasu, który będziemy mogli przeznaczyć na działania rozwijające biznes. W najbliższych dwóch artykułach przybliżymy, jak skutecznie przeprowadzić taką automatyzację z wykorzystaniem CRM.
CRM optymalizuje obsługę płatności
W jaki sposób można wykorzystać system CRM do organizacji i optymalizacji procesu obsługi płatności w firmie? Dzięki systemowi CRM możemy zadziałać na trzech najważniejszych płaszczyznach:
- hurtowe wysyłanie przelewów kosztowych – tzw. paczki przelewów
- pobieranie informacji o płatnościach z banku
- kontrola płatności – przypominanie kontrahentom o zaległościach
Ile kosztuje i ile trwa przesłanie przelewu?
Kiedy mowa o wysyłaniu przelewu pomiędzy kontami, nawet różnych firm, ale w tym samym banku, czas przekazywania środków wynosi zaledwie kilka minut. Można powiedzieć, że przelew dociera natychmiast. Koszt w takim przypadku to zazwyczaj 0 złotych.
W sytuacji wysyłania przelewów do innego banku zwyczajowo uznaje się, iż dotrze on kolejnego dnia roboczego, zazwyczaj w godzinach porannych. Koszt przelewu zależny jest od banku w którym posiadamy konto i waha się w granicach od zera do kilku złotych.
Przesyłanie przelewów między bankami odbywa się na zasadzie sesji wychodzących oraz przychodzących. Dla przykładu każdego dnia mamy 3 sesje wychodzącego oraz 3 przychodzące.
Sesje wychodzące:
- poranna ok. 8-10.30,
- południowa – 11:30-14:00,
- popołudniowa 14:30 – 16:00.
Sesja przychodzące:
- poranna 10-12,
- popołudniowa 14-16,
- późno popołudniowa 17-18.
Przedstawione godziny są uśrednieniem czasu dla wszystkich banków w Polsce i mogą różnić się w poszczególnych przypadkach. Jako ciekawostkę można podać, iż najwcześniejszą sesję w Polsce prowadzi mBank – rozpoczyna się o godzinie 5.55 rano.
Jak automatycznie kontrolować przelewy przychodzące?
Rozwiązaniem wygodnym dla firm wystawiających wiele faktur sprzedażowych jest integracja z dowolnym bankiem. Zastosowanie technologii łączącej konto bankowe, przelewy przychodzące i moduł FINANSE CRM Vision. Eliminuje to konieczność sprawdzania konta i oznaczania wystawionych faktur jako opłacone. Możliwości jest co najmniej kilka, ale sprowadzają się do dwóch głównych założeń:
- Automatyczne pobieranie z banku informacji o płatnościach. W takiej sytuacji zbędna jest ingerencja osobista.
- Cykliczne, samodzielnie wgrywanie pliku do systemu. Rozwiązanie idealne dla mniejszych firm. Szczególnie wygodne w sytuacji kiedy kontrola konta bankowego i faktur odbywa się regularnie i jest jednym z założeń prowadzonych w firmie procesów – np. kontrolingu.
Identyfikacja Klienta w obu przypadkach może następować po numerze konta nadawcy przelewu lub przy użyciu indywidualnego numerze konta przypisanym do Klienta (tzw. usługa SIMP – masowa identyfikacja płatności).
Jak przetestować CRM Vision?
Chcesz sprawdzić jak CRM Vision wpłynie na usprawnienie pracy w Twojej organizacji?
Oferujemy 30 dniowe bezpłatne testy dla Ciebie i twojej firmy oraz wsparcie naszych konsultantów.
Testuj bezpłatnie przez 30 dni!
Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnych testów systemu. Bez zobowiązań.
Jeszcze się wahasz? Sprawdź nasze opinie