Wysyłka świątecznych wiadomości e-mail to metoda na przypomnienie się klientom w miły i delikatny sposób.

Początki wysyłania kartek sięgają dalekiego Egiptu. Pisano wtedy życzenia świąteczne na papirusie. W Europie w XV wieku zaczęto produkować kartki ręcznie i wysyłać z okazji Bożego Narodzenia. Ta wspaniała tradycja powoli ulega zmianie w związku z powszechną digitalizacją. Coraz częściej zamiast kartki wysyłane są wiadomości e-mail z pięknymi życzeniami. Każdemu z nas miło jest dostać świąteczną wiadomość od zaprzyjaźnionej osoby lub firmy. Jak to zrobić, aby odbiorca wiadomości naprawdę docenił nasze starania? Warto zadbać o właściwą oprawę. Szczera, pisana „od serca” treść oraz miła grafika pomogą we właściwym odbiorze.

Jak przygotować się do wysyłki świątecznego mailingu?

Przede wszystkim należy określić grupy docelowe, czyli naszych odbiorców. Czy wysyłamy życzenia wszystkim kontaktom z bazy. A może tylko najwierniejszym klientom? W CRM Vision można na bieżąco dodawać kontakty do wcześniej zdefiniowanych grup, np. klienci, nowi, TOP Klienci, itd. Jeśli tego nie robiłeś systematycznie, nie martw się, tę operację można wykonać tuż przed wysyłką mailingu. System CRM pozwala na hurtowe przypisywanie kontaktów do grup. Na liście kontaktów wystarczy użyć opcji zaznaczania wielu kontaktów i hurtowego wykonywania akcji [Więcej na ten temat tutaj].

1. Zastanów się nad treścią wiadomości

Spróbuj stworzyć treść, która przyciągnie uwagę odbiorcy. Warto użyć grafiki, można ją stworzyć samodzielnie lub skorzystać z gotowych grafik. Dostępne są na bezpłatnych i płatnych portalach z obrazami. [Podpowiedź| wpisz w Google: royalty free christmas photo stock lub christmas free pictures stock w celu otrzymania ciekawych wyników].

2. Zaplanuj mailing z wyprzedzeniem

Czy wiesz, że w CRM Vision możesz z góry określić kiedy rozpocznie się wysyłka mailingu? Nie musisz tworzyć mailingu tego samego dnia. Wysyłkę warto przygotować z wyprzedzeniem. Dzięki temu na spokojnie przemyślisz jak chcesz, aby wyglądała treść i zdjęcia. Dostosowanie daty wysyłki do potrzeb odbiorców, a nie do swoich obowiązków, również nie będzie problemem.

3. Zadbaj o to, aby Twoja wiadomość nie została potraktowana jako spam.

Bardzo ważne jest to, aby wiadomości mailingowe nie trafiły do spamu, ale do głównej skrzynki odbiorczej. Przede wszystkim treść wiadomości nie może być rozpoznawana przez algorytmy serwerów jako spam. Przed wysyłką mailingu warto go przetestować i sprawdzić poprawność wiadomości. Taki test możesz wykonać na stronie: https://www.mail-tester.com/

Inną istotną kwestią jest, by mailing został wysłany w odpowiednich odstępach czasowych. CRM Vision zapewnia domyślny interwał na poziomie 5 maili na minutę, który na Twoją prośbę możemy dostosować do wytycznych Twojego dostawcy poczty.

 Jak wysłać mailing z CRM Vision?

Dla wszystkich którzy chcieliby prześledzić szczegółowo jak wysyłać mailing przygotowaliśmy instrukcję. Jest to przewodnik pokazujący krok po kroku jak zaplanować i wysłać mailing, nie tylko świąteczny.

Wysyłka mailingu bezpośrednio z systemu CRM Vision – zobacz instrukcję .