Czas przedstawić kolejnego partnera w ramach cyklu “7 pytań do…”. Tym razem o zarządzaniu biznesem rozmawiamy z Andrzejem Lechowiczem, którego firma P&G zajmuje się sprzedażą, serwisem i naprawą kompresorów oraz uzdatnianiem sprężonego powietrza.

Sandra Jeżewska, CRM Vision: 

Co zainicjowało potrzebę stworzenia biznesu? 

Andrzej Lechowicz, P&G: 

Działalność powstała przez zapotrzebowanie na urządzenia w branży medycznej. Mieliśmy już doświadczenie w tej branży i chcieliśmy sprostać zmieniającym się wymaganiom klientów. Gdy widzieliśmy zainteresowanie potencjalnych klientów naszymi produktami, wiedzieliśmy, że obraliśmy słuszną drogę.

Czy Państwa branża zmienia się dzięki nowym technologiom? W jaki sposób?

Branża zasadniczo się nie zmieniła, ale nasze urządzenia wciąż się zmieniają w celu polepszenia ich jakości.

Jak Wasza firma przetrwała okres pandemii? 

Okres pandemii okazał się dla naszej firmy dość korzystny. Zawdzięczamy to współpracy ze szpitalami, które zwiększyły kupno maszyn, które sprzedajemy. Więc z naszego punktu widzenia, pandemia okazała się biznesowo korzystna. Ale nie tylko z naszego.
Plusem covid-19 okazało się to, że niektóre szpitale sytuacja z koronawirusem zmusiła do weryfikacji sprawności i jakości dotychczasowych urządzeń w ich siedzibach. Efekt był taki, że zauważono niesprawne maszyny, które zostały wymienione na nowe.

Jak wyglądało wdrożenie systemu CRM w Waszej firmie?

Testowaliśmy różne programy, które mogłyby usprawnić i uporządkować naszą pracę. O ile dobrze pamiętam, sprawdziliśmy pięć systemów. Dopiero CRM Vision spełnił nasze oczekiwania pod względem jakości, prostoty, kontaktu oraz zadowolenia końcowego.

Jak system CRM zmienił Wasz dzień pracy? 

CRM istotnie nam pomógł głównie dzięki prostocie obsługi programu. Od początku dało się odczuć bardzo dobre wsparcie ze strony dostawców programu. Wdrożenie programu jak i rozwiązywanie problemów odbywa się online, co bardzo usprawnia pracę.

Jaką radę dałby Pan osobie, która stoi przed wyborem systemu CRM? Na co zwrócić uwagę?

Warto się zastanowić nad potrzebami danej firmy. Trzeba wiedzieć, czego się chce. Ważne też, by program był dostosowany do specyfiki branży.

Jedna wskazówka dla otwierających firmę – jaka by to była?

Przede wszystkim trzeba zweryfikować zapotrzebowanie na dany produkt, który chcemy wprowadzić. Tak prosta rzecz, a tak wielu o niej zapomina.

Więcej informacji o firmie można przeczytać na http://andrzejlechowicz.pl/