praca zdlana

Przedsiębiorstwa nieustannie się rozwijają, przez co zwiększają liczbę dokumentów stanowiących zasoby danych. Niezależnie od tego czy dotyczy to rosnącej liczby dokumentów, czy liczby zasobów ludzkich, które te dane przetwarzają zwykle związane jest to ze spadkiem efektywności jej przetwarzania, szybkością przesyłana oraz problemami w koordynacji działań podczas gromadzenia danych.

Prostota komunikacji

Dzięki systemowi CRM Vision komunikacja wewnątrz firmy jest o wiele prostsza, szybsza i bardziej efektywna. Planowanie zadań i kontrola efektów nie stanowi problemu. Moduł Projektów w naszym CRM pozwala na sprawne zarządzanie procesami . Popularny Diagram Gantta pomoże zwizualizować konkretny projekt w odniesieniu do etapów, które zamierzamy wykonać w określonej przestrzeni czasowej. W ramach konkretnego projektu/działania możemy prowadzić dyskusję/chat z pracownikami, eliminując konieczność instalowania w firmie dodatkowych komunikatorów do szybkiego kontaktu między pracownikami. CRM Vision w wersji Online usprawnia poziom kontaktu z klientem kładąc nacisk na nowoczesną drogę komunikacji. Następuje również zmiana obiegu dokumentów w firmie – przejście od segregatorów do dokumentacji elektronicznej.

CRM i praca zdalna

Wdrożenia systemów CRM można traktować jako implementację narzędzi do pracy zdalnej – usługi tego typu wspierają zespoły w komunikacji zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej. Dzięki takiej organizacji pracy możliwe jest między innymi obniżenie kosztów rozmów telefonicznych wychodzących z firmy nawet o kilkadziesiąt procent. Badania Frost & Sullivan jednoznacznie wskazują, że firmy, które zainwestowały w rozwiązania online charakteryzują się lepszą współpracą pomiędzy pracownikami, co jest w stanie zapewnić zwrot z inwestycji w tego typu narzędzia na poziomie 400%.

Naukowe dowody efektywności

Czy jest sens wdrażania usługi CRM? Z pomocą przychodzi Nucleus Research, firma specjalizująca się w temacie ROI (ang. Return on Investment = obliczenie stopy zwrotu z dokonanej inwestycji). Jedno z przeprowadzonych badań wykazało, że występuje zwrot kosztów inwestycji w przedziale pomiędzy $5.60 a $8.71 z każdego wydanego dolara na zaimplementowanie narzędzia CRM pozwalającego między innymi na współpracę zespołową, prowadzenie analiz czy dostęp mobilny. Czy 5-8 krotny zwrot kosztów z inwestycji jest wystarczającym powodem dla firmy aby skorzystać z rozwiązania klasy CRM?

Źródło danych: https://nucleusresearch.com/research/single/crm-pays-back-8-71-for-every-dollar-spent/