Optymalna trasa dojazdu do wielu klientów za jednym razem pozwala oszczędzić czas i pieniądze firmy.

Podróże są nieodłączną częścią dnia pracy wielu handlowców. Aby skrócić czas przejazdu i przebyty kilometraż, nieodzowne staje się zaplanowanie optymalnej trasy przejazdu w prosty i szybki sposób. Unikając remontów, zatorów, korków, kilkukrotnego przebywania tych samych odcinków czy nadmiernego „krążenia” po okolicy, nie tylko oszczędzamy pieniądze firmy ale i cenny czas. Możemy go przeznaczyć lepszą obsługę klientów, a co za tym idzie zwiększyć szanse na sprzedaż.

 

Bezpłatne tworzenie mapy przejazdu

Na rynku są dostępne przeróżne narzędzia online pomagające wyznaczyć tzw. trasówkę. Niestety większość tego typu programów jest płatna. Dlatego pokażemy jak z wykorzystaniem całkowicie darmowego rozwiązania skutecznie i szybko zaplanować wyjazd do klientów. Korzystamy z niego często w zastosowaniach prywatnych, wiele osób wychodząc z domu lub wracając z pracy sprawdza jaką drogę wybrać, aby nie stać w korkach. Mowa oczywiście o Mapach Google (Google Maps), jednak czy znacie już  Google Moje Mapy?

 

Jak zaplanować wiele punktów na trasie

Aby skorzystać z opisywanych opcji należy użyć właśnie usługi Google Moje Mapy – idealne rozwiązanie w przypadku większej liczby adresów. Co więcej, adresy można wgrać hurtowo np . z programu CRM lub przygotowanej wcześniej listy.

Potrzebujemy:

  • gotowej listy firm z adresami (nazwa firmy, ulica i nr, miasto) – w przypadku eksportowania listy z programu CRM Vision otrzymujemy ją w formacie Excel, która jest łatwa w edycji, również w darmowych programach.
  • do ręcznego utworzeniu listy: arkusza kalkulacyjnego, np. bezpłatnego LibreOffice Calc, dostępnych online Arkuszy Google lub popularnego „Excela”

Wykorzystując powyższe narzędzia utworzymy mapę, a pomiędzy punktami pojawi się optymalna trasa przejazdu. Obejmie ona swoim zasięgiem wszystkich wybranych klientów wg zadanej kolejności. Mapę możemy udostępnić i użyć podczas nawigowania na całej trasie.

Jak szybko wyznaczyć optymalną trasę dla handlowca? Mapa trasy handlowca. Planowanie punktów na trasie do klientów.

Zapisanie trasy przejazdu pomiędzy klientami pozwoli także na opisanie kilometrówki, dzięki usystematyzowanej strukturze danych. Łatwiej będzie wylistować klientów, sprawdzić u których byliśmy ostatnio, a których warto jeszcze odwiedzić. Taki spis można zaimportować np. do programu CRM, w którym dane zostaną przetworzone i dodatkowo opisane.

 

Krok po kroku

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółową instrukcją jak szybko utworzyć trasę:

 

Instrukcja integracji adresów z Google Maps

 

Zapraszamy również do przetestowania integracji CRM z mapami – bezpłatnie i bez zobowiązań pomożemy z zaimportowaniem Państwa danych kontaktów do CRM i do map oraz podpowiemy jak optymalnie pracować z naszym CRM.