Kilka lat temu black friday stał się w Polsce nie mniej popularny niż ostatnia niedziela handlowa przez świętami. Zazwyczaj kojarzony jest ze zniżkami na produkty i usługi rynku konsumpcyjnego. Jednocześnie warto wykorzystać ten dzień do promocji firm działających w sferze B2B, czyli współpracującymi wyłącznie z innymi przedsiębiorstwami. Aktualnie mówi się już nawet nie o B2B, a H2H. Rozwinięcie skrótu to human-to-human, jako że wymiana odbywa się zawsze pomiędzy ludźmi. Mówiąc krócej – finalnymi decydentami.

Jak możemy wykorzystać to handlowe święto na korzyść firmy? Sposobów jest co najmniej kilka:

  1. Promowanie wcześniej przygotowanych ofert zniżkowych – najprostsza i najmniej wymagająca metoda pozwalająca na promocję usług i dołączenie do ogólnego trendu. Promocja może odbywać się np. na profilu społecznościowym firmy oraz jej stronie internetowej.
  2. Przygotowanie specjalnej oferty promocyjnej dostępnej tylko w danym dniu i/lub tygodniu, promowanej w kanałach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn, itd.) i wyszukiwarkach. W tym przypadku wymagane jest przeznaczenie określonego budżetu na działania promocyjne. Efektem będzie celu pozyskanie zainteresowania ofertą wśród odbiorców.
  3. Dołączenie do promocji prowadzonej przez partnera biznesowego w ramach akcji zniżkowych. W tej sytuacji możemy przygotować ofertę łączącą się z produktami/usługami oferowanymi przez naszego partnera. Dzięki takiej formie klient odnosi podwójną korzyść. Jednocześnie jest bardziej otwarty na nasze usługi niejako będąc “poleconym” przez zaprzyjaźnioną firmę. Przykładem może być współpraca CRM Vision z Telecube oferującym uzupełniająca usługę telefonii VOIP.

Przedstawione powyżej przykłady, to jedynie proste opcje na wykorzystanie tego “święta handlu” w służbie firmowych celów.

Jesteśmy jednak zdania, że to nie cena decyduje o tym, czy klient z nami zostanie, a wartościowy produkt i przyjazna obsługa. Dbajmy o długotrwałe relacje i partnerstwo w biznesie!